Så här i början av det nya året är det inte utan att jag börjar tänka tillbaka på det år som gått. Fotografiskt har 2010 varit en härligt år. Jag har haft förmånen att gå på kurser och mässor, lära känna nya och spännande fotografer och lära känna gamla bekanta ännu bättre. Jag har många goa, och ibland dråpliga, minnen som jag bär med mig, allt från superlånga bilresor, hällande regn, stekande sol, mygg och deras ettriga små kompisar – knotten, snuttepuffiga solnedgångar, spännande möten i skogen till magiska bildvisningar.

Under året som gått har en viss norrman, herr T, öst både ris och ros över mig som som fotograf. Han har hela tiden gjort det med en varm, generös, utmanande och utvecklande blandning som stärkt och stärker mig som fotograf. Det var han som sommaren 2009 sådde ett frö till uttrycket mina egna bilder. Ett uttryck jag tog till mig, det hjälpte mig att låta bli alla måsten för att istället börja leta efter min egen fotografiska indentitet. Uttrycket mina egna bilder har sedan dess, breddats, fördjupats och förändrats. Det finns där som en fast och stabil grund att stå på, som påminner och hjälper mig veta vilka bilder jag ska göra. Tack Terje, för att du lär mig så mycket! Jag uppskattar och värderar ditt stöd och uppmuntran oerhört mycket. Tack Terje för att du är du!

Magiska bilder och magiska bildvisningar! Jag tänker tillbaka på det gågna årets bildvisningar, ofta helt magiska visningar med bilder som ger massor av inspiration. Vad vore mitt fotografiska liv utan all den härliga inspiration jag får av er alla och av era bilder? Bra mycket tråkigare – så är det bara: ))) Jag uppskattar förmånen att ha duktiga fotografer och goda vänner runt mig oerhört mycket. Tack alla för 2010 och för att ni finns där!!!

2011 ska bli ett spännande år med en hel del utmaningar som jag ser fram emot! Det ska bli trevligt att få följas varandras öden och äventyr tillsammans! Både i verkliga livet och på bloggen! 

Ett riktigt Gott Nytt År till er alla!