Jag satt och bläddrade i bildarkivet och insåg att förra året vid denna tiden hade vi rejält med snö. Fågelmatningen var i full gång och jag har en tydlig minnesbild av att det var varma kläder på. När jag backade mig igenom ytterligare några månader och veckor kom jag till sommaren och insåg att jag saknar den sköna doften av sommar, av en vall full av örter och gräs, känslan av en ljum kvällsvind som sveper fram över landskapet…

Hösten är härlig! Och det finns inte mycket som slår höstdagar med strålade sol, klarblå himmel och hög klar luft. Jag gör bilder året runt och trivs med alla årstider men… en skön doft av sommar… mmm… Livet blir så lätt när man inte behöver så mycket mer än shorts, en t-shirt, ett par gympaskor och ett minneskort att fylla med bilder.

Nu är det bara fyra månader kvar – i alla fall enligt mitt sätt att räkna  ;  )))